Jak przygotować zdrową pizzę?

Chętnie próbujesz nowych przepisów i potraw? Potrzebujesz odmienić dania, które przygotowujesz cały czas w domu? Brakuje ci pomysłów? Szukasz zdrowszych wariantów tradycyjnych dań? Właśnie dla ciebie mamy ciekawą poradę, jak łatwo przyrządzić zdrową pizzę w domu.

 

Dlaczego zdrową?

Tradycyjna pizza jest utożsamiana ze zbytecznymi kaloriami i naruszeniem zdrowego stylu życia. Zdrowie to jednak nie tylko kalorie. Dzisiejszy trend w odżywianiu nie promuje jedynie jedzenia dań z niską zawartością kalorii, ale naturalnego pożywienie. Takiego, które nie zawiera złożonych cukrów, skrobi modyfikowanej i innych chemicznych domieszek.

Jak już zauważyłeś, staramy się przygotowywać specjalne mieszanki do pieczenia, które zawierają mąkę bananową. Ma ona doskonałe właściwości, jeśli chodzi o pieczenie, a także bardzo cenne składniki odżywcze: wysoką zawartość potasu, minerałów i naturalnych węglowodanów, błonnika oraz protein. Jej wspaniałe właściwości pozwalają na to, by zastąpić nią mąkę pszeniczną i przynieść tym samym korzyść dla swojego zdrowia. Wszystkie te zalety szczególnie docenią osoby cierpiące na celiakię i zaburzenia układu trawiennego, które nie powinny spożywać glutenu i skrobi. Mąka bananowa est lepiej trawiona, nie zaburza pracy układu pokarmowego i jest bardzo odżywcza.

Jaką mieszankę z mąką bananową proponujemy ci teraz? Mieszankę na pizzę! Nie musisz szukać innych składników – wszystko jest wymieszane w praktycznym opakowaniu i łatwo możesz upiec pyszną i zdrową pizzę! I choć mąka bananowa jest słodka, to dzięki unikalnej zawartości mąki grochowej, wcale tego nie poczujesz.

 

Przygotowanie pizzy jest bardzo proste:

Do 100 g mieszanki dodaj 2 jajka, 2 łyżki oliwy z oliwek (20 g) i 100 g wody. Wymieszane ciasto odstaw na 30 minut.

Umieść ciasto w formie tortowej wyłożonej papierem do pieczenia (średnica 26 cm). Podpiecz je w rozgrzanym wcześniej piekarniku w temperaturze 180-200°C około 4-5 minut. Wyjmij ciasto z piekarnika, dodaj sos i wybrane przez siebie składniki.

Następnie piecz kolejne 20-30 minut aż się zarumieni.

 

 

Co dodać do pizzy?

Nie ma tu żadnych ograniczeń – każdy lubi co innego. Aby pizza była zdrowa, najlepiej jest jak najwięcej składników robić samemu. Zawsze wybieraj wariant, który zawiera mniej chemii, a więcej witamin i składników odżywczych.

 

 

 

Porada 1
Zamiast ketchupu do posmarowania użyj przecieru pomidorowego. Łatwo możesz go przygotować sam:
600 g pomidorów sparz gorącą wodą, obierz i pokrój na małe kawałki. Wyciśnij 3 ząbki czosnku.
Pokrój drobno garść świeżych liści bazylii. Kawałki pomidorów zagotuj w garnku, dodaj wyciśnięty czosnek, pokrojoną bazylię, 3 łyżki stołowe dobrej jakości gęstego przecieru, 2 łyżki oliwy z oliwek, według uznania przecier możesz posłodzić miodem i posolić. Gotuj do odparowania wody. Gęsty sos użyj do posmarowania pizzy.

Jeśli nie chcesz przygotowywać przecieru, ale zależy ci na czymś zdrowszym, możesz użyć jako bazę pomidory – świeże lub z puszki. Przecier możesz także zastąpić ziołowym domowym pesto (np. pesto z czosnku niedźwiedziego).

     

 

Porada 2
Pizza wydaje ci się zbyt wielka lub przygotowujesz imprezę? Możesz przygotować mini pizzę. Będziesz do nich potrzebować formy na ciastka – idealne są te z wyjmowanym, nieprzywierającym dnem, które możesz wyłożyć małymi kółkami papieru do pieczenia. Mini pizze idealnie sprawdzają się także jako przekąski do szkoły dla dzieci.

Jeśli nie masz formy, możesz użyć silikonowych foremek na muffiny – nie trzeba ich wykładać papierem do pieczenia ani podpiekać. Wystarczy w foremkach umieścić trochę ciasta i bezpośrednio ozdobić kawałkami pomidorów, bakłażanów, cukinii itd. Na wierzch możesz posypać starty ser i wszystkie razem upiec w piekarniku. W ten sposób otrzymasz szybką przekąskę dla niespodziewanych gości lub szybką kolację.

 

 

Porada 3
Nie bój się eksperymentować. Pizza nie musi składać się jedynie z pomidorów, sera, salami... Spróbuj połączyć np.:

  • bakłażan, świeży szpinak, cebula, ser,
  • twarożek, boczek, cebula, papryka,
  • bryndza, szynka parmeńska, rukola,
  • pizza posmarowana śmietaną + szynka, hermelin, żurawina,
  • pizza posmarowana śmietaną + gorgonzola, szpinak i jajko na twardo,
  • pizza posmarowana śmietaną + plasterki ugotowanych ziemniaków, boczek, rozmaryn,
  • pesto + plasterki ugotowanego buraka + rozmaryn

 

 

 

 

Wstecz

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług, personalizacji reklam i analizowania ruchu na stronie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na ich użycie. Dalsze informacje