Najczęściej zadawane pytania

Czym jest EXPRES MENU?

EXPRES MENU to gotowe sterylizowane dania. Nie musisz ich gotować ani dodawać do nich wody – nasze produkty nie są dehydratowane. Danie w woreczku wystarczy podgrzać i już jest gotowe do spożycia. Bez obaw możesz je także zjeść zimne.


Dokąd mogę zabrać dania EXPRES MENU?

Główną zaletą naszych dań jest ich uniwersalność. Ponieważ jedzenie pakujemy do specjalnych worków barierowych, bez obaw możesz je zapakować do plecaka lub gdziekolwiek, gdzie nie będzie ostrych przedmiotów, które mogłyby przedziurawić worek. Jeśli jedziesz na wyprawę rowerową, czekają cię wędrownicze przygody, wybierasz się na urlop autem albo potrzebujesz jedzenie na ryby, dania EXPRES MENU możesz mieć zawsze pod ręką, a ich wielkość czy sposób przechowywania nie będą stanowiły żadnego problemu.

 

Czy dania zawierają dodatki?

Bardzo długo zastanawialiśmy się nad tym, czy do dań dodawać dodatki. Na naszą ostateczną decyzję wpływ miało przekonanie, że każdy może lubić inny dodatek. Jeśli dodalibyśmy do jedzenia dodatki, moglibyśmy spotkać się z sytuacją, że komuś nasze danie nie smakuje, ponieważ nie lubi ziemniaków. Ze względu na to nasze dania sprzedajemy bez dodatków. Jeśli ktoś życzy sobie dodatek, może go zamówić jako oddzielny produkt, sprzedawany w dwuporcjowym opakowaniu.

 

Jak to możliwe, że dania EXPRES MENU są tak długo ważne?

Certyfikowana minimalna przydatność do spożycia wynosi 3 lata, pod warunkiem, że jedzenie jest przechowywane według określonych kryteriów. Data przydatności do spożycia jest zawsze podana na woreczku. Chociaż deklarujemy, że minimalna przydatność do spożycia wynosi 3 lata, to czasem w Twoje ręce może trafić produkt, którego termin ważności minie za rok. Jest to związane z tym, że zanim go dostałeś, produkt 2 lata spędził w magazynie. Dzięki opatentowanej metodzie przyrządzania i konserwacji jedzenia, możemy deklarować 3-letni termin przydatności do spożycia. Ugotowane jedzenie – jeszcze ciepłe – umieszczamy w opakowaniu, a następnie natychmiast je sterylizujemy poprzez krótkotrwały wpływ odpowiedniej temperatury i wysokiego ciśnienia. Działanie to jest podobne do klasycznej konserwacji. Termin przydatności do spożycia regularnie kontrolujemy w Instytucie Zdrowia w Hradci Králové.


Gdzie przechowywać dania?

Na samym początku warto zaznaczyć, że nie musisz przechowywać naszych dań w lodówce czy w zamrażarce! Produkty należy trzymać w miejscu, gdzie jest sucho i panuje stabilna temperatura, nieprzekraczająca +30 °C. Ważne jest także to, aby nie wystawiać ich na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Jeśli spełnisz wszystkie te warunki, to gwarantujemy, że jedzenie się nie zepsuje. Poprzez właściwe przechowywanie produktów masz wpływ na termin ich przydatności do spożycia.


Jedzenie było wystawione na działanie wyższej temperatury. Czy się zepsuje?

Jedzenie, które jest zapakowane w hermetycznie zamkniętym woreczku, ma wielką zaletę – jeśli się zepsuje, bardzo szybko to zauważysz, ponieważ woreczek wyraźnie napęcznieje. Jeśli zostawisz jedzenie na cały dzień w miejscu, gdzie panuje temperatura wyższa niż ta, którą polecamy, do wieczora jedzenie się nie zepsuje. Skróceniu ulegnie jedynie termin jego przydatności do spożycia. W takich sytuacjach polecamy jedzenie w miarę szybko otworzyć i zjeść.


Skąd pochodzą używane przez was surowce?

Praktycznie wszystkie surowce, których używamy do produkcji naszych dań, pochodzą od czeskich dostawców, często regionalnych. Kilka lat szukaliśmy solidnych dostawców, którzy spełniają nasze surowe kryteria. Jedną z najodważniejszych firm była miejska rzeźnia Vrchlabí, która zaczęła dla nas produkować specjalną bezglutenową kiełbasę, której nie można nigdzie kupić. Także inni dostawcy przyzwyczaili się, że jesteśmy wymagający podczas przejmowania produktów. Tylko dzięki nieustannej staranności i szukaniu jakościowych surowców jesteśmy w stanie zagwarantować najwyższą jakość naszych produktów. Listę naszych dostawców publikujemy na stronie internetowej.

 

Dlaczego dania nie zawierają glutenu?

A dlaczego nie? Gluten to substancja, której ludzki organizm nie potrafi rozłożyć. Najczęściej gluten spożywamy w produktach, które zawierają mąkę glutenową. Odnaleźć go jednak można także w artykułach spożywczych, w których nikt by się go nie spodziewał – w ketchupach, jogurtach czy innych produktach spożywanych na co dzień. W związku z tym, każdego dnia nasz organizm musi wytworzyć dodatkową energię, aby wydalić gluten z ciała. Jedzenie bez glutenu jest przez Ciebie lepiej trawione, a jednocześnie zachowasz więcej energii, którą Twój organizm musiałby zużyć na wydalenie z ciała niestrawionej substancji.

 

Czy wszystkie dania EXPRES MENU są odpowiednie dla osób chorych na celiakię?
Tak, są. Wszystkie nasze dania przygotowujemy tak, aby bez obaw mogły być używane przez osoby, które stosują dietę bezglutenową. Klasyczną mąkę zastąpiliśmy bezglutenową.

 

Mam alergię pokarmową. Skąd mam wiedzieć, które dania są dla mnie odpowiednie?

Aby ułatwić zakup naszych dań, w naszym sklepie internetowym istnieje możliwość filtrowania dań według alergenów. W szczegółowym opisie każdego produktu oraz na opakowaniu znajdują się informacje o tym, jakie alergeny zawiera dany produkt.

 

Jak wygląda jedzenie EXPRES MENU?

Bardzo często pada pytanie, dlaczego nasze jedzenie nie jest widoczne przez opakowanie. Nie jest to spowodowane tym, że nie chcemy Ci pokazać, jak wyglądają nasze dania, ale dlatego, że konieczne jest to, aby powstrzymać działanie promieni słonecznych na produkt. Wszystko to dlatego, że chcemy zaoferować Ci jak najdłuższy termin przydatności do spożycia. Zawsze możesz spojrzeć na naszą stronę internetową, gdzie są dostępne fotografie wszystkich dań (ukazują przykładowe sposoby podawania). Jednak, najlepiej otworzyć woreczek i przekonać się samemu, co jest wewnątrz.

 

Chcę kupić dania EXPRES MENU, co mam zrobić?

Użyj naszego sklepu internetowego. Zakup ten jest bardzo prosty i szybki. W e-shopie wybierasz interesujące Cię produkty, wypełniasz formularz oraz sposób dostawy i płatności. Po złożeniu zamówienia jedzenie zostanie do Ciebie wysłane.

 

Jak długo będę czekać na jedzenie zamówione w waszym sklepie internetowym?

Wszystkie produkty, które możesz kupić w naszym e-shopie, mamy w magazynie. Dzięki temu pakowanie i wysyłanie przebiega bez spóźnień. Podczas sezonu letniego mamy czasem tyle zamówień, że jesteśmy w stanie wysyłać je dopiero na drugi lub trzeci dzień. Polecamy zawsze zamawiać jedzenie z delikatnym wyprzedzeniem, żebyśmy mieli czas na spakowanie i odesłanie naszych specjałów.

 

W jaki sposób wysyłacie zamówione produkty?

Przed odesłaniem artykułów zawsze sprawdzamy ich stan. Poszczególne dania wkładamy do papierowego kartonu, który ma usztywnione ściany. Bezpiecznie zapakowaną paczkę przekazujemy pracownikowi Poczty Polskiej, który przywiezie ci ją do domu. Dań nie wysyłamy jedynie w papierowym opakowaniu – zawsze są umieszczone w specjalnym kartonie.

 

Towar dotarł do mnie uszkodzony. Co teraz?

Mimo że pakujemy nasze produkty bardzo dokładnie i staramy się maksymalnie zniwelować ryzyko uszkodzenia, czasem zdarza się, że dostarczyciel niechcący je uszkodzi. Najprostszym sposobem, aby skontrolować stan doręczanej paczki, jest dokładne obejrzenie jej podczas odbioru od kuriera. Jeśli paczka jest uszkodzona należy odmówić jej przyjęcia i spisać protokół reklamacyjny. Zauważyłeś uszkodzenie po kilku dniach? Nic nie jest stracone! Uszkodzone artykuły możesz zareklamować najpóźniej w ciągu 2 dni od odebrania paczki. Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz na naszej stronie.

 

Mam zakupione jedzenie. Jak je podgrzać?

Możesz wybrać jeden z dwóch sposobów. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest podgrzanie jedzenia w woreczku. Zamknięty worek możesz ogrzać w kąpieli wodnej (naczynie z ciepłą wodą) lub w czajniku elektrycznym. Woreczek barierowy zawiera warstwę aluminium, dzięki, której jedzenie wewnątrz worka szybciej się podgrzewa. Z związku z obecnością aluminium, zapakowanego jedzenia nie można podgrzewać w mikrofalówce. Drugą opcją jest wyłożenie jedzenia do naczynia i podgrzanie go.

 

Jestem sprzedawcą i interesuje mnie współpraca z Wami. Co mam zrobić?

Skontaktuj się z nami! Ciągle staramy się poszerzać liczbę miejsc, w których można kupić nasze produkty. Każdy sklep, który regularnie odbiera nasze produkty, jest publikowany na naszej stronie, a tym samym widzą go klienci. Jeśli jesteś zainteresowany, napisz wiadomość na adres info@expresmenu.com

 

Mam inne pytanie. Co teraz?

Wyślij je nam na adres e-mailowy info@expresmenu.com. Z przyjemnością Ci odpowiemy.

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu świadczenia usług, personalizacji reklam i analizowania ruchu na stronie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na ich użycie. Dalsze informacje